1e week down under - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Maarten & Lucinda - WaarBenJij.nu 1e week down under - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Maarten & Lucinda - WaarBenJij.nu

1e week down under

Door: Lucinda & friends

Blijf op de hoogte en volg Maarten & Lucinda

25 Maart 2013 | Australië, Byron Bay

Hello People,

Hier een verslag van ons uit het mooi en met lekker weer :-) down under.
Onze eerste week zit erop en genieten er vol van.
Nadat we na alle vluchten in Melbourne waren aangrkomen zijn we de stad in gegaan.
Frank kwam ons gezellig opzoeken en zijn we in een Belgisch biercafe (ja dat hebben ze hier :-0 ) eenBelgisch biertje gedronken.
Hierna zijn wij Frank ging terug naar huis het casino Crown onveilig gaan maken.
Het casino is verchrikkelijke groot Las Vegas in een casino/hotel.
Hier hebben we een gokje gevaagd en quit of met een kleine winst wat gewonnen.
Het was in ieder geval een super avond.

De dag erna zondag zijn Matijs, Michel, Maarten en Lucinda naar de formule 1 race geweest. Rutger en Chiara zijn Melbourne verder gaan verkennen.
Dit was super om mee te maken en het hele spectakel eromheen te zien genoeg autos gezien van Formule wagen tot een oude Peugot 405.
Het was die dag ook St Patricks day een ierse feestdag (veel bier drinken gewoon ;-) )
Savonds zijn de mannen dan ook op stap gegaan in een ierse pub (dames bleven lekker chillen in het hostel :-)
Ze hadden een gezellig avond met de feestende ieren om zich heen.

Maandag kwam Frank ons ophalen met de auto en reden we met onze huurauto achter hem aan richting Ballarat.
In Ballarat hebben we gezellig met Natascha en de kids gebbqt in de tuin en lekker bijgeklets.(Natacha en frank zien ons niet elke dag op de koffie komen hier;-)

De dagen erna hebben het wildlife park van Ballarat bezocht kangaroes gevoerd en Sovereign Hilll bezocht Maarten zijn oude stageplaats.
Ze herkende hem nog als de Dutchie Guy erg leuk om te zien.

Na Ballarat zijn we met Frank bij ons op de vlucht gestapt vanuit Melbourne naar Sydney (Mathijs gaat ri Brisbane heeft Syd al gezien)
In Sydney aangekomen zie je meteen verschil met Melbourne een zaken stad met veel hoge gebouwen.

We zijn een dag door de Botanical garden gelpen om vanuit daaar naar de Opara house en de Harbour bridge te zien.
Heel mooi om het opera house te zien (je kent het alleen van tv of plaatjes)
Vanaf de pier bij de opera house zijn we met een veerboot naar Manly gegaan een plaatjes met een strand.
Hier hebben we even lekker gewinkeld en een drankje gedronken.
Savonds zijn we in de disco naast ons hostel even lekker gaan dansen met elkaar.Het was lekker vroeg geworden ;-)

De volgende dag vertrokken we savonds op de vlucht naar Brisbane om ons weer bij Mathijs te voegen die in Byron Bay al twee dagen aan het chillen was.
Met twee huurautos zijn we vanuit Brisbane naar Byron Bay gereden.
Hier zitten we nu in een super chill hippy hostel/ camping met een bos en meertje eromheen en zwembad! Genaamd The Arts Factory
We drinken hier savonds gezellig drankjes met elkaar op de schommel stoelen picknick tafels met relaxte muziek op de achtergrond.
Vanuit hier lopen we 15 min naar het strand en huren we een surfbaord om te gaan golfsurfen.
Hier blijven we nog twee dagen (zelfs een dag extra geboekt omdat we het zo leuk vinden) en gan dan verder richting Cairns via Fraiser Island.
Dan komen we weer teug met nieuwe verhalen en avonturen van ons!!
Tot die tijd gaan we verder mert genieten en chillen hier proost!!

• 25 Maart 2013 - 09:29

Roy & Malika :

Eén week gehad, nog drie te gaan. En zo te lezen hebben jullie het uitstekend naar jullie zin daar aan de andere kant van de wereld :) Geniet maar van deze prachtige reis! Heel veel plezier en hou ons op de hoogte van jullie avonturen. Gr. Roy & Malika

• 25 Maart 2013 - 10:38

Emma:

Erg leuk om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben! Mooie foto's ook! Heel veel plezier nog. Xx

• 25 Maart 2013 - 14:51

Jolanda:

Leuk dat ze de DUTCHIE_GUY nog herkennen. Veel plezier nog. xxx

• 25 Maart 2013 - 18:47

Sander:

Ga naar Nimbin, een verblijf in the YHA hostel daar is ook zeker een aanrader!

• 25 Maart 2013 - 19:02

Bert En Marja Verhoef:

Hallo allemaal. Lang naar uitgekeken en dan nu jouw leuke reisverslag Lucinda. Dank jewel. Wat een leuke foto's. Volgens mij genieten jullie echt met volle (bier) teugen.
    Het is toch een geweldig land. Gelukkig houdt Rutger ons ook goed op de hoogte met korte app-jes en leuke foto's. Veel plezier en we wachten vol verwachting weer op het volgende reisverslag.

• 26 Maart 2013 - 10:06

Henny Van Dorssen:

hallo allemaal. wat ik lees uit jullie verhaal van down under is dat jullie met elkaar een onvergetelijke reis maken. Het bier moeten jullie je ook goed laten smaken!!!! anders verleren jullie het?
    Er staan nog heel wat dagen om te genieten in het vooruitzicht. Dat wensen we jullie ook: GENIET !
    hartelijke groeten aan jullie allemaal, x x Henny van Dorssen en een groet van Leen van Sprang

• 26 Maart 2013 - 10:40

Rilana:

Yo mates,

Dat ziet er heel leuk uit!
    Veel pelzier!

• 26 Maart 2013 - 12:42

Myra Buth (Chiara's Moeder):

Lieve luitjes, prachtige foto's!!! Thanks voor het eerste gedeelte van het reisverslag.
    Zo reis ik gezellig met jullie mee deze vakantie. Genieten jullie maar volop!!! Holland is
    bar en bar koud!!! Tot het volgende verslag!Fijne vakantie verder allemaal!!!
    Hartelijke groet, Myra Buth.

• 26 Maart 2013 - 13:04

Samantha:

Moppies,

Jullie genieten vollop zo te lezen. De fotos bevestigen dat helemaal!
    Jullie zien nog wel een beetje witjes hoor ;-)
    benieuwd naar jullie nieuwe avonturen!
    Have fun down under!

Xxxx

• 27 Maart 2013 - 08:07

Tjitske:

Geweldig te lezen dat jullie in die 1e week al zo veel leuke dingen hebben gedaan.
    En ook nog een nichtje er bij hebben gekregen.
    Maak maar veel leuke dingen mee en geniet ook voor degene die hier zijn. Dan kunnen wij weer genieten van jullie verslag.
    XXXXxx