Road trippin! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Maarten & Lucinda - WaarBenJij.nu Road trippin! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Maarten & Lucinda - WaarBenJij.nu

Road trippin!

Blijf op de hoogte en volg Maarten & Lucinda

05 April 2013 | Australië, Cairns

Hello,

Hier weer een verslag van ons uit Down under we zijn ruim een week verder.
Na Byron bay zijn we begonnen met onze roadtrip!!
We zijn naar het plaatsje Noosa gereden om vandaar uit naar Fraiser eiland tegaan.
Daar werden we s`morgens opgepikt met de 4 wd auto's om naar Fraiser eiland te rijden. We gingen met 3 auto`s de dutchies moesten in 1 auto en een Engelsman (Cris) zat ook bij ons in de auto.
We deden de hele trip in colone van 3 auto`s. We wilde eerst zelfstandig gaan maar een paar weken geleden is er een dronken Duitser bijna opgegeten door dingo`s dus dat mocht niet meer helaas.
Maar aan de andere kant hadden we nu wel het geluk dat we een gids (Luke) erbij hadden waarbij "cocodile dundee" in vergelijking een mietje was.
We reden met 3 jeeps over het eiland om de mooiste plekjes te zien wat nog niet een makkelijke opdracht was want het was offroaden voor gevorderden zeg maar. Het hele eiland was van zand en op de meeste plekken was het heel los zand. Maar we hadden gelukkig onze gids nog die met uitspraken kwam als "drive it like you f**cking stole it mate" dus we hadden een vrijpas om te raggen met die auto`s als een idioot (wat we ook hebben gedaan).
Het was echt wel een avontuur op het eiland veel gezien en gedaan.
Deze trip duurde 3 dagen en daarna gingen we verder naar het noorden rijden. We hebben allemaal een tentje en een slaapzak gekocht en we zijn in de duinen gaan kamperen wat een super leuk idee was. Alleen jammer dat het hard ging regenen en onze tentjes maar 12 dollar waren dus je kan wel invullen hoe droog de tent aan de binnenkant was ;-) maar we hebben erg gelachen en een ervaring rijker!!
De volgende dag zijn we naar Arlie beach gereden en daar zijn we de dag erna naar de Whitesunday islands gegaan per boot wat een heel mooi wit eilanden groep is. Eigenlijk kan ik hier niets aan toevoegen want elke strand is heel mooi wit hier maja luxe probleempje is nooit weg op vakantie.
Hier hebben we heerlijk lopen chillen op het strand :-)
Hierna zijn we naar een ander eilamnd gevaren waar een resort was en we weer hebben lopen chillen bij het zwembad en in de hangmat.
Hier hebben Mathijs, Michel en Frank een rindej op de jetski gedaan.
We hebben nog een nacht in Arlie beach geslapen en zijn de trip vervolgd naar Cairns.
Hier zitten we in een hostel waar Mathijs een paar maanden heeft gewerkt en het trouwens ook super chill en mooi is dus we kunnen hier heerlijk bijkomen van de km die we hebben gemaakt (ong 2500km)
De komende dagen staat gaan we nog duiken/snorkelen en leuke dingen doen. Daarna is het helaas tijd voor Frank om weer naar Ballarat te gaan en wij met een tussenstop van een dag in Sydney naar Thailand!!!

• 05 April 2013 - 12:02

Maarten & Lucinda :

Hej

• 05 April 2013 - 14:40

Tjitske:

Hoi Maarten en Lucinda,
    wat maken jullie weer een hoop leuke dingen mee. En dan ook nog zo'n gids als Crocodil Dundee in het kwadraad. Leuk hoor!! Ik ga al die plaatsen die je genoemd heb even opgooglen , want jullie hebben me wel nieuwsgierig gemaakt. Geniet nog even lekker van Australië en dan natuurlijk ook van Thailand.
    Ik kijk weer uit naar jullie volgende bericht.
    Groetjes vanuit het koude holland

• 05 April 2013 - 14:41

Myra Buth (chiara's Moeder):

Dag luitjes, wederom een heerlijk verslag om te lezen. Zo reis ik gezellig met jullie mee. En jullie hebben zelfs allemaal tentjes gekocht??? Chiara......meissie........je ging zeker uit je dak!!!!! Wat een fantastische trip en wat een aantal kilometers zeg!!! Ik wens jullie verder een fijne vakantie toe en ik kijk uit naar het volgende verslag!!! Genietse allemaal!!! Hartelijke groet, Myra Buth.

• 05 April 2013 - 15:45

Maarten & Lucinda :

Foto's volgen nog mensen!!

• 06 April 2013 - 17:01

Henny Van Dorssen:

Hi guys and girls, Lucinda weer bedankt voor het reisverslag, zie echt voor me hoe jullie heerlijk in tentjes in de duinen lagen te slapen, TOT .... het ging regenen, heeft echt IEDEREEN gelachen ????????
    't Is wel geinig hoor. Jullie maken belevenissen mee die een ander in z'n hele leven niet mee maakt.
    Gisteren nog duiken/snorkelen en leuke dingen doen, vandaag nog wat ? en morgen naar Thailand, en nog wat dagen daar genieten. Dat is het belangrijkste : GENIETEN hoor jongens en meiden!!!!!!! Leen en ik gaan 12/4 weer lekker tapa's eten !!!!, helaas is Ciara er niet, waar zou die dan zijn ??? Nog lekker op het strand hé.
    Voor de meisjes a big hug en de jongens un abbraccio. Ciao, Henny & Leen

• 06 April 2013 - 17:04

Henny Van Dorssen:

sorry Chiara, de h was weggevallen.
    Chiara, scusame tanto. Per te un baccione. xx H.

• 08 April 2013 - 10:31

Miranda:

He lieverds wat super om te lezen allemaal zeg .
    Jalours? nee hoor helemaaaaaal niet
    Wat een te gekke trip zeg dit doe je niet jaarlijks dus extra genieten alles vastleggen en tot in den treure alles delen met je vrienden.
    Fijne reis nog verder en tot de 27ste ja Maarten jij ook hoor !
    x Miranda

• 08 April 2013 - 16:22

Geiske De Groot:

Leuk verhaal en gave reis, ik zie het helemaal voor me! Die Duitser was overigens toen ik er was in juli. Heb hem en zijn twee vrienden de dag ervoor nog gesproken. Laten we het er op houden dat het woord m*ng**l de lading niet dekt... OMG... Veel plezier in Cairns + Thailand

• 08 April 2013 - 16:56

Marian:

Hoi Lucinda en Maarten, jullie maken aardig wat mee allemaal, heb gister het complete adres van jullie gehad, zodat ik het nu op internet kon opzoeken. Je bent weer een lekkere ongeluksvogel he, Lucinda, hoop dat de snee in je hoofd meevalt, nu nog veel plezier en ik hoor van jullie dikke xxxxxxx marian